پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
6506
-
الف
+

روشنک گرامی: از تماشای سریال‌های قدیمی در آی‌فیلم لذت می‌برم

روشنک گرامی در مصاحبه با وب‌سایت آی‌فیلم، از نقش خود در سریال «گمشدگان» گفت.

روشنک گرامی، متولد ۱۳۶۲ در شهر تهران است. وی در سال 13۸۵ تحصیلات خود را در رشته کارگردانی تئاتر شروع و دو سال بعد در سال 1387 کارگردانی را تجربه و کار بازیگری را با ایفای نقش کوتاهی در سریال «فاصله‌ها» در سال 1389 شروع کرد و با بازی در فیلم سینمایی «قاعده تصادف» به شهرت رسید.

وی در فیلم‌های «هلن»، «خانه دیگری»، «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» و «ملبورن» نیز بازی کرده است.

روشنک گرامی سال گذشته جلوی دوربین رضا کریمی رفت و به ایفای نقش در سریال «گمشدگان» پرداخت که این روزها مجدد از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و این بازپخش بهانه‌ای شد تا به سراغ این بازیگر جوان برویم و درباره حضورش در تلویزیون با او صحبت کنیم.

- تجربه کار کردن با رضاکریمی را شاید بتوانیم به نوعی نقطه عطف فعالیت شما در دنیای بازیگری بدانیم. بازی در سریال «گمشدگان» و همکاری با رضا کریمی چطور بود؟

هرکس دیگری به جز ایشان بود نمی‌توانستم شش ماه بدون وقفه با او کار کنم و حتما یک اتفاق بدی می افتاد. یادم هست از اول سریال مدام می‌گفتم که من به آخر سریال نمی‌رسم و می‌میرم و شما مجبور می‌شوید یک جایگزین برایم پیدا کنید.

من تجربه بازی در چنین سریالی که بخواهم هر روز و از صفر تا صدش حضور داشته باشم را تا پیش از گمشدگان نداشتم.

ولی آقای کریمی به قدری حرفه‌ای، کاربلد و مهربان هستند که هر چه بگویم کم گفته‌ام. ایشان به غیر از آنکه کاربلد است آدم خوبی است و تجربه کار در این شش ماه را بسیار لذت بخش کرد.

- چقدر با شخصیت "ترنج" همذات پنداری کردید؟ آیا روی شما تاثیر هم گذاشت یا فقط آن را بازی کردید؟

بله من در بازیگری بسیار تاثیر پذیر هستم. فیلم کوتاه بازی نمی‌کنم چون یک سکانس محدود است ولی در عین حال  تاثیر نقش، تا مدت‌ها در من باقی می‌ماند. "ترنج" در این شش ماه با من زندگی کرد و درونم را به هم ریخت. به طوری که یک سال طول کشید تا بتوانم فراموشش کنم و تاثیراتش از درونم بیرون برود. داستان‌هایی که برای ترنج اتفاق می‌افتاد و شرایط  زندگی‌اش بسیار از من دور بود و بالطبع بیشتر در درونم باقی ماند.

- دستتان چقدر برای ایفای نقش "ترنج" در سریال «گمشدگان» باز بود؟ آیا این فرصت و امکان را به دست می‌آورید که درباره نقش‌تان نظر بدهید؟

یکی از ویژگی‌های آقای کریمی این است که می‌شد با ایشان تعامل کرد. خیلی دست من را باز گذاشته بود، با هم درباره نقش و اتفاقات سریال صحبت می‌کردیم و می‌گفت «فیلمنامه را فراموش کن، فکر می‌کنی اگر الان چنین اتفاقی برای ترنج بیافتد چه واکنشی نشان می‌دهد و چه می‌کند؟» ایشان بسیار به من اعتماد داشت. البته این اعتماد آن اوایل وجود نداشت و به تدریج شکل گرفت.

آقای کریمی وقتی اعتماد کند این آزادی را به بازیگرش می‌دهد و در مقابل بازی درستی هم از او می‌گیرد. این یک حس خوب بود که تا این حد اطمینان وجود دارد.

از این لحاظ بازی در گمشدگان خیلی لذت بخش و راضی کننده بود و اینکه احساس می کردی  می‌توانی در کارگردانی و یا موارد دیگر نظر بدهی بدون اینکه کسی ناراحت شود خیلی حس خوبی بود. در واقع آنها می‌خواستند ترنج شخصیت فرمایشی نباشد و بتوان آن را باور کرد. در واقع اگر کارگردان چیزی بگوید و بازیگر به آن اعتقاد نداشته باشد نقش درست از آب در نمی آید.

بازی‌ با این تیپ کارگردان‌ها را دوست دارم.

- دلیل کم‌کاری‌تان در تلویزیون چیست؟

تلویزیون اذیتم کرد چون هنوز قسط آخرم را نگرفتم و از برخی حاشیه‌ها خوشم نمی‌آید. البته چنین مسائلی فقط مربوط به تلویزیون نیست و معمولا قسط آخر به مهریه‌ای تبدیل می‌شود که می‌گویند  "کی داده، کی گرفته؟" در حالی که هر کس برای کوچکترین کاری که انجام می‌دهد باید دستمزدش را بگیرد. یکی از دوستانم نقش کوتاهی در سه قسمت اول سریال داشت و حتی یک ریال به او ندادند.

- برای هر بازیگری معیارهای شخصی و حرفه‌ای وجود دارد که بر اساس آن دست به انتخاب نقش و فیلمنامه می‌زند. ملاک‌های انتخاب نقش برای شما چه هستند؟

مهمترین ملاک برایم این است که خیلی دوست ندارم نقشم نزدیک به خودم باشد. دلم می‌خواهد با نقش چالش داشته باشم و با آن کلنجار بروم. این که نقش آسان نباشد و مجبور باشم برای رسیدن به آن بجنگم را دوست دارم.

- کارگردانی هست که دوست داشته باشید با او کار کنید؟

بله، دوست دارم با صفی یزدانیان کار کنم. یک فیلم هست که همیشه در خاطرم خواهد ماند که آرزو داشتم با کارگردانش کار کنم. اسمش این است: «در دنیای تو ساعت چند است؟» . یک حجم بزرگ از شرافت و صداقت در فیلم موج می‌زند و معلوم است کارگردانش موسیقی بلد است و با همه جوانب هنر آشناست.

من صفی یزدانیان را نمی‌شناختم ولی مطمئن بودم انسان باشرافتی است. برای اولین بار در زندگی‌ام در صفحات مجازی به دنبالش گشتم، پیدایش کردم و به او پیغام دادم که چقدر از دیدن این فیلم لذت بردم. این فیلم همیشه در ذهنم می‌ماند.

 حتما  یک عالمه فیلم خوب دیگر هم خواهم دید اما در یادم می‌ماند که «در دنیای تو ساعت چند است؟» چقدر به دلم نشست و چقدر معلوم است که کارگردانش انسان است.

قطعا دلم می‌خواهد باز هم با رضا کریمی کار کنم. مایلم بازی در فیلم‌های همایون اسعدیان را هم تجربه کنم، اما صفی یزدانیان برای من شکل دیگری از انسان  بودن دارد.

- شبکه آی‌فیلم را می‌بینید؟

این اواخر آی‌فیلم را بیشتر می‌بینم، نه به خاطر «گمشدگان» بلکه قبل‌تر از آن هم یک سری فیلم‌های قدیمی را از طریق آی‌فیلم دنبال می‌کردم. جالب و دوست داشتنی است که می‌توانیم کارهای قدیمی را در آی‌فیلم تماشا کنیم. قبلا فیلم‌های ویژه‌تری وجود داشت و سال‌هاست که دیگر اثری از آنها وجود ندارد و آی‌فیلم دوباره به ما یادآوری می‌کند که روزی چقدر تلویزیون ما باحال بود.

- از بازپخش سریال «گمشدگان» از شبکه آی‌فیلم چه بازخورد‌هایی از مخاطبان گرفته‌اید؟

 خیلی در فضای مجازی فعال نیستم ولی بیرون که راه می‌روم معلوم است که برخی مردم با پخش سریال از آی‌فیلم،  تازه ترنج را دیده‌اند و واکنش‌های مثبتی نشان می‌دهند.

 

مصاحبه کننده فاطمه اسماعیلی برای وبسایت آی‌فیلم(تیر ۹۷)

نظر شما
ارسال نظر